Život moderného muža býva často náročný – zvládať kariéru, hypotéku, rodinu, kamarátov a koníčky si vyžaduje veľa energie. Niet divu, že sa čoraz viac mužov sťažuje na stres a civilizačné choroby, ktoré s ním súvisia.

Odkiaľ sa vo vašom živote berie stres? Zdrojov stresu je veľa, vymenujme len niektoré z nich:

  • náročné zamestnanie
  • konflikty v práci
  • nezamestnanosť
  • finančná situácia
  • nízke sebavedomie
  • strach zo zlyhania (v práci, v posteli…)
  • konflikty s partnerkou a s rodinou
  • sociálne siete (predovšetkým porovnávanie sa s kamarátmi, ktorých považujeme za úspešnejších)
  • závislosť
  • nekvalitný spánok…

Akútny stres sa prejavuje svalovým napätím, rozbúchaným srdcom a zovretým žalúdkom. Dlhodobý stres sa nepriaznivo odrazí na fyzickom aj duševnom zdraví muža a môže viesť k zníženej imunite, chronickej únave, zvýšenému tlaku, úzkosti, depresiám, migrénam a poruchám libida.

Stres a erekcia sa nekamarátia

Na kvalitnú erekciu potrebujete určité množstvo mužského pohlavného hormónu testosterónu. Aj mladí muži, ktorých telo prirodzene produkuje dostatok testosterónu, sa však môžu dostať do slepej uličky, ak sa dostanú do stresujúcej situácie.

Keď je telo v strese, začína vylučovať kortizol (tzv. stresový hormón), ktorý brzdí produkciu testosterónu a tým aj vašu erekciu.

Dobrou správou ale je, že vašu úroveň stresu máte plne pod kontrolou. Naučte sa každý deň efektívne prekonávať stres a erekcia vám už nebude robiť problém...

Tri stratégie na prekonanie stresu

1. Porazte stres pohybom

V každom ročnom období môžete športovať – vyberte si pohyb, ktorý vás baví. Niektorým mužom vyhovujú prechádzky, beh, turistika a bicykel, iní si radi zaplávajú alebo zahrajú stolný tenis. Niekomu môže stačiť aj dvíhanie činiek v posilke, iný si vybije prebytočnú zlosť na hodinách boxu.

Čokoľvek vám vyhovuje – choďte do toho a odreagujte sa. Vaše telo odmení vašu myseľ vlnou endorfínov a po strese neostane ani stopa.

2. Jedzte „slow food“

Opakom fast foodu, pri ktorom do seba jedlo doslova nahádžete v zhone počas obedňajšej prestávky, je „slow food“ alebo pomalé jedenie. Finta spočíva v tom, že sa zastavíte, nájdete si čas na zdravé jedlo a vychutnáte si ho. V dôsledku toho zlepšíte vstrebateľnosť živín z takéhoto jedla, čo vám pomôže v prekonávaní stresu počas dňa.

Vyhraďte si čas na ranné ovsené vločky s ovocím, dobrý šalát z čerstvej zeleniny alebo mastné ryby s hnedou ryžou. Namiesto kávy si dajte mätový čaj, ktorý upokojí vašu myseľ aj nervózny žalúdok.

3. Komunikujte

Trápi vás niečo vo vašom vzťahu s partnerkou? Prediskutujte to s ňou (bez výčitiek). Ťažia vás pracovné problémy? Vyrozprávajte sa. Ak si neviete rady, neostýchajte sa vyhľadať psychológa, psychoterapeuta alebo sexuológa.

tabletky na erekciu