Cvičenie

Vybudujte si svaly, ale zabudnite na mäso

Autor článku: redakcia Zerex.sk 08.10.2014 mäso

Vždy veľmi široká diskusia na tému, ako vybudovať svaly bez mäsa. Niektorí páni nám dajú za pravdu, že bez mäsa je to ťažké a náročné už po pár dňoch jeho odopierania. Avšak mnohí odborníci na rastlinnú stravu sa zhodujú v tom, že aj bez mäsa je možné vybudovať pevné svaly. Tí, čo konzumujú veľa zeleniny (rovnako aj ovocia) majú veľa energie a bielkoviny potrebné na samotný rast svalstva si vytvára ich telo úplne samé.

S rastlinnou stravou k vyšším výkonom...

Stačí, ak niekedy budete pozorovať a porovnávať život bylinožravých a mäsožravých zvierat v prírode vôkol nás. Vyšší príjem bielkovín u mäsožravých zvierat zapríčiňuje tvorbu amoniaku, ktorý má skôr škodiaci efekt pre organizmus, pretože je jedovatý a škodlivý. Z tohto dôvodu sú zvieratá (lovci) častokrát unavené, síce podávajú veľmi silný a veľký výkon, ale to len na krátky čas. Zvyšný čas relaxujú, pretože nevládzu. Na druhej strane bylinožravé zvieratá jedia iba trávy, korienky rastlín, či prúty a sú schopné podávať vysoké výkony pomerne dlho a to po dobu aj niekoľkých dní. No rastlinný pokrm sám o sebe nie je vysokým zdrojom energie a tiež ani tých správnych bielkovín. V čom však spočíva tajomstvo energie z rastlinnej stravy?

Črevné baktérie sú zdrojom tuku, čiže aj zdrojom energie...

Bylinná strava sama o sebe nie je bohatá na takzvané karbohydráty. Črevné baktérie však tieto látky vedia pretransformovať na tuk, ktorý je alternatívnym zdrojom energie. Pokiaľ by telo prijalo veľa karbohydrátov, tvorba a spaľovanie samotných tukov by bolo pozastavené. Tohto dôsledkom máme medzi sebou veľa tučných a obéznych ľudí, ktorí prijímajú veľké množstvo cukrov, ktoré sa nemajú ako spaľovať.

Črevné baktérie vytvárajú dôležité bielkoviny, ktoré sú zdrojom svalov...

Neustále sa možno pýtate, v čom pramení tajomstvo celkovej veľmi pevnej stavby tela bylinožravých zvierat, ktoré preferujú iba rastlinnú (bezmäsitú) stravu? No, toto zistenie je veľmi zaujímavé. Samotné karbohydráty, či tuky na vytváranie bielkovín nie sú postačujúce.

Črevá majú obrovský význam pre tvorbu baktérií a tiež bielkovín...

Znova zamierime svoju pozornosť na črevá. V samotnom čreve sa nachádza nespočetné množstvo dôležitých baktérií. A tieto baktérie majú význam pri tvorbe dostatku bielkovín v „top“ kvalite. Baktérie s bielkovinovým základom, vytvárajú a podporujú vysokohodnotné bielkoviny so životne potrebnými aminokyselinami. Okrem iného sa v črevách nachádza aj množstvo dôležitých proteínov spolu s aktívnymi enzýmami, nenasýtenými mastnými kyselinami a vitamínmi (predovšetkým vitamín K2, B12 a vitaminoidy koenzým Q10, L-karnitín, kyselina lipoová, a podobne).

Bez dusíka celý proces nebude fungovať správne...

Tvorba aminokyselín by nebola možná len za prítomnosti tukov, či uhľohydrátov. V tomto smere má nezastupiteľnú funkciu práve dusík. Dusík je hlavnou súčasťou každej jednej aminokyseliny. A skadiaľ sa dostáva do čriev? No predsa zo vzduchu, ktorý vdychujeme a pľúcami dostávame do svojho tela. Samotný dusík, ktorý prehĺtame putuje do našich čriev a takto podporuje samotné črevné baktérie a tvorbu bielkovín. Je skutočne pozoruhodné zistenie: „baktérie v črevách sú schopné tvoriť bielkoviny, základné stavebné častice ľudskej bunky“. Sme na konci nášho zistenia. Potvrdilo sa nám, že nie je dôležité to preháňať s príjmom mäsa do tela. Mäso je samozrejme rovnako dôležité a plné látok potrebných pre život. No dnes sme vám dali dôkaz o tom, že je možné ho nahradiť a to veľmi prospešným spôsobom – práve rastlinnou stravou, bohatou na energiu, bielkoviny a ostatné prospešné látky pre zdravší život.



vitamíny svaly koenzým q10 bielkoviny
Magazín arrow
Magazín arrow