Naše telo

Máte po 30-tke? Takto sa mení vaše spaľovanie tukov

Autor článku: Martina Blahušiaková 28.07.2020 spalovanie-tukov

Cesta za štíhlou postavou sa zdá byť od tridsiatky ťažšia a spaľovanie tukov náročnejšie ako kedysi. Aké zmeny životného štýlu si vyžaduje a na čo je potrebné dbať? 

V čom je chudnutie a spaľovanie tukov iné?

Dôležitým faktorom je metabolizmus. Ten sa začína výraznejšie spomaľovať, čo vedie k zložitejšiemu udržiavaniu hmotnosti a sťaženým podmienkam chudnutia. Ak je človek zvyknutý venovať sa celý život cvičeniu, zisťuje, že po prekročení “určitého veku” je udržiavanie svalovej hmoty náročnejšie. Práve množstvo svalovej hmoty ovplyvňuje rýchlosť metabolizmu a samotného chudnutia. 

Nie je však všetkým dňom koniec. Chudnutie po štyridsiatke si síce vyžiada zmeny oproti chudnutiu “za mlada”, ale nie je nemožné.

#1 Zvýšiť množstvo vitamínov a minerálov v strave

Štyri až päť porcií zeleniny denne je odporúčanie, ktorým by sme sa mali riadiť po celý život. Po štyridsiatke však táto rada naberá možno ešte väčšiu dôležitosť. Zelenina má vo všeobecnosti nižší obsah kalórií, vyšší obsah vitamínov a podporí chudnutie.  

TIP: Doplnky stravy

Čo majú spoločné spaľovanie tukov a výživové doplnky? Zerex Assassin je prírodný doplnok výživy, ktorý si berie na mušku prebytočné tukové zásoby. Obsahuje prírodné zložky, ktoré mu v tom výdatne pomôžu: 

  • garcíniu kambodžskú, ktorá prispieva ku kontrole telesnej hmotnosti,
  • pomarančovník horký, ktorý napomáha k správnemu metabolizmu lipidov a ku kontrole telesnej hmotnosti,
  • chróm, ktorý prispieva k normálnemu metabolizmu makroživín.

#2 Spaľovanie tukov v posilňovni

Starý dobrý tréning a vyvážené stravovanie majú okamžité účinky na chudnutie a celkové zdravie. Cvičenie v posilňovni považujte za jeden zo spôsobov, ktorý vám pomôže nadobudnúť potrebné svalstvo, aby sa váš metabolizmus urýchlil. Vďaka tomu sa budete tešiť úbytku hmotnosti. 

Hoci proces chudnutia nie je vôbec jednoduchý a sprevádzajú ho pálenie, bolesti, pot na celom tele, mal by vám byť istým spôsobom príjemný. Ak vám totiž dvíhanie závaží nie je celkom po chuti, ďalšou možnosťou spaľovania tukov je aeróbne cvičenie. Rýchla chôdza, beh, či bicyklovanie vás dokonca nemusia nič stáť. Len ochotu a čas. 

#3 Redukujte prehrešky

Koláč ku káve po obede alebo večerný popcorn v kine by ste predtým “neriešili”, pretože po jeho dojedení by vám už ani neprišiel na rozum. Už po tridsiatke však začínate zisťovať, že si koláč, popcorn a ďalšie jedlá “navyše” začínate nosiť vo forme pneumatiky okolo brucha. Vyvarujte sa preto maškrteniu a na nadmerné množstvo cukrov a tukov si dajte obzvlášť pozor.

#4 Cukrov sa úplne nezbavujte

Jednou z dôležitých vecí, ktorú je treba mať na pamäti, že sacharidy sú v strave potrebné a nemôžeme ich úplne zo stravy vylúčiť. Predstavujú hnací motor a vďaka nim máme potrebnú energiu. Ovocie, orechy alebo celozrnné potraviny by preto v dennom jedálničku určite nemali chýbať. 

#5 Pozor na alkohol!

Naopak cukor v alkohole si väčšinou ani neuvedomujeme. Myslite na to, že konzumácia alkoholu úzko súvisí s obezitou. Alkohol totiž stimuluje chuť do jedla, môžete vďaka nemu stratiť zábrany a vyjesť pol chladničky. Pitie alkoholu má dopad aj na kvalitu spánku a spánkové cykly a tie úzko súvisia s metabolizmom. Snažte sa preto znížiť vaše popíjanie na minimum.

 

 

V nasledujúcom článku sme sa zamerali na bielkovinovú diétu. Ide naozaj o ideálny spôsob, ktorý zaručí úbytok tuku?



spaľovanie tukov
Magazín arrow
Magazín arrow