Chudnutie

Základné pravidlá chudnutia - 2. časť

Autor článku: redakcia Zerex.sk 28.08.2014 chudnutia

Spoznajte zaručené rady, ako na to...

Pripájame zvyšné naše rady na chudnutie v nadväznosti už na náš prvý minulotýždňový článok o chudnutí a základných pravidlách. 1. Doprajte si z času na čas „zakázané ovocie“. Určte si jeden deň v týždni, kedy spravíte výnimku a doprajete si niečo, čo ste už dlhší čas nemali vo svojom jedálničku. 2. Neprehĺtajte potravu príliš rýchlo. Vychutnávajte si všetko, čo putuje do úst. Pochopte, že strava sa dostane do žalúdka až približne po dvadsiatich minútach odvtedy, čo ju zjete. Ak jete príliš rýchlo, budete sa cítiť prejedení. 3. Dbajte na výber zdravých reštaurácií. Reštaurácie môžete navštevovať, i keď sa usilujete schudnúť. Ale musíte si dávať pozor na to, v ktorej reštaurácii si objednáte obed alebo večeru. Najlepším variantom sú gréckejaponské reštaurácie, kde vám skutočne navaria zdravo a bez zbytočných (kilo)kalórií. 4. Zmeňte spôsob a metódu chudnutia. Uvedomte si dôležitý fakt, že každý z nás je iný. Na jedného lepšie funguje toto, na druhého zase toto. Musíte si nájsť a zvoliť správnu metódu chudnutia, ktorá bude „účinne“ zaberať aj na vaše telo. 5. Váš kolektív ľudí vám môže pomôcť pri chudnutí. Najmä, ak máte chudších a štíhlejších známych a kamarátov. To, ako vyzerajú oni, vás bude hnať dopredu a budete chcieť vyzerať aj vy rovnako ako oni. Alebo ak máte priateľov s vyššou váhou, ako máte vy, môžete sa pustiť spoločne za cieľom znížiť svoju „privysokú“ váhu. Pokiaľ budete viacerí, budete sa vám bojovať jednoduchšie. Skúste to. 6.  Pokiaľ máte chuť na dačo sladké a dobré, začnite si umývať zuby s kefkou a zubnou pastou. Alebo si dajte žuvačku, mentolový cukrík, či urobte si šálku zeleného čaju alebo si dajte vodu s vytlačeným citrónom. 7. Nevážte sa každý deň. Ručička na váhe nebude prudko klesať každý deň. Len budete zbytočne frustrovaní, ako pomaly sa vám darí chudnúť. Skôr sa vážte po týždni alebo dlhšom časovom období. Vážte sa vždy ráno po splnení si základných fyziologických potrieb. 8. Nezásobujte sa nezdravými jedlami a pochúťkami blízko vás. Ak ich nebudete mať, nebudete na ne myslieť a nezhrešíte tak často, ako doteraz. 9. Hýbte sa minimálne hodinu každý deň. Áno, pohybom najlepšie dosiahnete zníženie hmotnosti. Bude stačiť, ak sa prejdete po schodoch, či večer po vašej uličke. Netreba zakaždým zdvíhať ťažké váhy vo fitnes centre. 10. Zadovážte si krokomer, ktorý využijete na meranie počtu krokov. Dospelý jedinec by mal uskutočniť okolo desať tisíc krokov počas dňa. Ak chcete s istotou schudnúť, musíte tento počet zvýšiť minimálne o tri až deväť tisíc krokov. 11. Televíziu sa snažte prepínať bez diaľkového ovládača. Iba takto budete viac motivovaní vstať zakaždým, ak budete chcieť prepnúť na inú stanicu, akú momentálne máte naladenú. Takto sa budete hýbať, aj keď si to nebudete priamo uvedomovať. Viete odhadnúť, koľkokrát by ste sa museli postaviť pri každom prepnutí? A viete, koľko môžete schudnúť prebytočných kalórií z vášho tela? Môžete robiť aj iné činnosti doma - napríklad v kuchyni si dáte koreničky v linke čo najvyššie, aby ste boli nútení sa natiahnuť čo najvyššie, aby ste ich dočiahli. Teraz je to už len a len na vás a vašej vôli schudnúť. Naše rady vám môžu napomôcť lepšie sa postaviť k problematike chudnutia. Postupujte vždy pomaly k vytýčeným cieľom a hlavne udržte si úsmev na tvári. Držíme palce!



cvičenie chudnutie
Magazín arrow
Magazín arrow