Naše telo

Trávenie a vstrebávanie živín: 5 spôsobov, ako si viete pomôcť

Autor článku: Martina Blahušiaková 22.06.2020 travenie-a-vstrebavanie-zivin

Pálenie záhy, nadúvanie, nevoľnosti alebo bolesti v hornej časti brucha - to je niekoľko prejavov problémového trávenia. Môžu narušiť pohodu a ovplyvniť kvalitu života. Ako ich dokážete odstrániť? Prečo zlé trávenie zvykne byť dôvodom aj ďalších problémov?

#1 Mali by ste vedieť, čo jete

Obrovské množstvo potravinových prísad, soli alebo umelých sladidiel nie je “to pravé orechové”, čo vaše črevo potrebuje. Napriek tomu sa fast-foody tešia vysokej návštevnosti, nepohrdneme ani nápojmi s umelými sladidlami či rôznymi polotovarmi s nie práve ideálnym zložením. 

Na to, aby naše trávenie nebolo problémové, by sme sa mali zamerať na dostatočný príjem dôležitých živín a obmedziť “umeliny” (spracované potraviny).

 

TIP: Trávenie môžete podporiť aj prostredníctvom doplnkov stravy na prírodnej báze Zerex. Enzemax obsahuje tieto bylinky na trávenie:

  • čierne korenie a rakytník rešetliakový - prispievajú k normálnemu tráveniu, 
  • výťažky zo skorocelu indického a aloe vera - podporujú správnu funkciu tráviaceho traktu a čriev, 
  • púpava lekárska a pestrec mariánsky - napomáhajú prirodzenej funkcii pečene.

 

#2 Alkoholu sa v záujme lepšieho trávenia vyhýbajte

Alkohol vo väčšom množstve spôsobuje množstvo komplikácií, a to nielen v tráviacom trakte. Obmedzuje rozklad a vstrebávanie živín a blokuje tiež absorbovanie živín. Platí tu “všetko s mierou”, a pokiaľ je to možné, vyhnite sa mu úplne. 

#3 Vysoký obsah tukov = Hotová pohroma pre trávenie

Pri rozhovore o jedlách nasiaknutých tukom sa každému skrúti tvár do grimasy, kedy každý pochopí, že toto nie je vaša šálka kávy. V skutočnosti však práve vysoký obsah tukov v jedle spôsobuje, že nám viac chutí. Myslite na to, že mastné jedlá majú tendenciu spomaľovať tráviaci proces a sú často príčinou mnohých problémov. 

#4 Zásobte sa vlákninou

Denná konzumácia jedál s obsahom vlákniny má pre trávenie množstvo výhod. Jedlo udrží v pohybe, čím predchádza zápche, hemoroidom, ale aj refluxu. Vaša strava by teda mala obsahovať strukoviny, orechy, semená, zeleninu a ovocie s obsahom vlákniny.

#5 Hydratujte

Tekutiny sú prvým predpokladom toho, že sa potrava nebude vo vašom tráviacom trakte zbytočne hromadiť. Do celkového objemu tekutín, ktorý by mal byť cca. 2 litre denne, započítajte vodu a bylinné čaje. Kávu do celkového objemu nezahŕňajte.

Tip na záver

Stravu bohatú na vlákninu podporenú dostatkom tekutín môžete vhodne doplniť o doplnky stravy Zerex. Nezabudnite, že aj vďaka pohybu nezostáva vaša strava na jednom mieste, preto si do denného plánu zaraďte minimálne zdravotnú prechádzku po večeri. Na zápchu, bolesti brucha a ďalšie nepríjemné problémy si už ani nespomeniete.

 

Viac o bylinkách prospešných pre vaše trávenie nájdete v ďalšom článku:



trávenie vstrebávanie živín doplňky stravy zerex
Magazín arrow
Magazín arrow