Chudnutie

Tipy, prečo sa v lete oplatí športovať!

Autor článku: redakcia Zerex.sk 14.08.2014 Šport

Uplynulé horúce letné dni každý z vás trávil individuálne. Väčšina z vás sa rozhodla schladiť sa niekde pri vode. Voda pôsobí priaznivo a príjemne ochladí celé vaše telo. Komu by sa to nepáčilo, nič nerobiť, ležať na pláži, či na brehu a pekne si užívať sladké nič nerobenie. Relax je významný. No rovnako aj športová aktivita je dôležitá. Preto šport by ste nemali zatracovať ani vo vyšších letných teplotách. Určite musíte isté veci prispôsobiť, aby bolo možné ich vykonávať aj v horúcom počasí. Pokúsime sa vám vysvetliť daktoré, ktoré považujeme za najdôležitejšie v tomto smere.

Spoznajte s nami, koľko energie spálite pri športe v letom období...

Usilujte sa urobiť aspoň niečo, ako vôbec nič. Nie nadarmo sa vraví „Menej je viac!“ Pokúste sa zvoliť si miernejší režim s cieľom udržania sa vo forme a kondícii. Nezabúdajte na to, že menej je viac a lepšie ako vôbec nič. Pamätajte si, že už 15 minút pohybovej činnosti je pre ľudský organizmus osožných a užitočných. Tak hor sa do pohybu, ale s mierou! Napríklad pri joge počas štvrťhodinovej aktivity schudnete približne 59 kalórií. Plávanie je účinnejšie a pri ňom zhodíte 138 až 198 kalórií. Počas behu po rovine schudnete od 83 do 115 kalórií, pri väčšom zábere do svahu je to od 170 do až 235 kalórií. V lete je veľmi dobrým športom plážový volejbal, vďaka ktorému ste schopní zhodiť približne až do 150 kalórií a tiež kolieskové korčuľovanie (od 110 až do 160 kalórií). Aj iné športy vám pomôžu zvýšiť energetický výdaj, tak sa nebojte pustiť do toho. Je lepšie si spríjemniť relax akoukoľvek pohybovou aktivitou.

Plávanie

Následne si povedzme viac o najobľúbenejších troch letných činnostiach pre každého z vás. Prvou z nich je bezpochyby plávanie. Plávanie je skutočne veľmi prospešným športom na posilnenie skutočne celého tela. Je vhodné aj pre ľudí, ktorí majú nejaké zdravotné ťažkosti, či obmedzenie. Okrem toho, že posilňuje skutočne väčšinu svalov tela, priaznivo vplýva na kĺby, šľachy a pomáha celkovo aj chrbtici. Navyše nezabúdajte, že plávaním dokážete veľa aj schudnúť a zhodiť nadbytočných kíl a kalórií. Závisí však, akým štýlom plávate, ale počas hodinového plávania dokážete zhodiť od 500 až do 750 kalórií, čo stojí rozhodne za vašu pozornosť.

Chôdza

Na druhé miesto môžeme umiestniť bezpochyby chôdzu. Tej sa pokojne môžete venovať aj vy, vaše deti, vaši rodičia, známi, jednoducho skoro všetci. Istotne dobre viete, že prechádzka na čerstvom vzduch je výbornou voľbou. Pôsobí upokojujúco a možno aj zábavne. Záleží od okolností, s kým sa na tú prechádzku vyberiete. Ak nemáte veľa času na dlhšie prechádzky, snažte sa aspoň pravidelne v istých intervaloch (pomalá a rýchla chôdza) udržovať v dobrej kondícii. Množstvo spálených kalórií sa bude odvíjať od druhu chôdze, ako aj od samotnej náročnosti.

Cykloturistika

A poslednou výbornou letnou činnosťou je cykloturistika. Je to výborná voľba pre celé rodinky. Zaujímavými cyklistickými trasami a chodníkmi sa dostanete na veľmi atraktívne miesta, kde sa môžete stretnúť navzájom so svojimi blízkymi, známymi, či rovnakými nadšencami pre tento druh športu. Spáliť pri hodinovej cykloturistike sa pohybuje v rozmedzí 300 až 500 kalórií. Tak ku ktorej z uvedených letných aktivít inklinujete vy? Máte radšej vodu a budete plávať, či obľubujete radšej chôdzu a prírodu okolo vás alebo nakoniec ste zástancom bicykla a okolitej prírody? Ako máte možnosť vidieť, možností na šport aj počas letných dní je dostatok. Leto je práve v polovici, tak si ho môžete užiť ešte naplno. Stačí sa iba rozhodnúť pre ten druh športu, ktorý láka práve vás a vašich blízkych. Vždy platí, že je lepšie robiť aspoň niečo ako nič a čím ťažší šport si zvolíte, tým viac kalórií spálite. Prajeme veľa zážitkov pri prekonávaní samých seba, ako aj so svojou rodinkou. Váš tím zerex.sk.



šport cvičenie energia
Magazín arrow
Magazín arrow