Imunita

Tipy na lepší imunitný systém pred jesenným obdobím

Autor článku: redakcia Zerex.sk 10.09.2014 imunitný systém

Blíži sa jeseň, chladnejšie a sychravejšie počasie, kedy dostane zabrať viac naša imunita. Pravdou zostáva, že ak chcete byť skutočne zdraví, musíte mať odolný imunitný systém svojho organizmu. Na každom kroku budú číhať v chladnejšom počasí baktérie a vírusy, s ktorými musí každé telo deň čo deň zápasiť. Pokiaľ by nefungoval správne imunitný systém, je možné že nastanú veľké problémy tela s obranyschopnosťou proti bežným baktériám a vírusom.

Imunitný systém oslabuje viac činiteľov...

Oslabiť váš imunitný systém môže hneď viacero rôznych činiteľov. Ide predovšetkým o nadváhu, dlhodobý stres a napätie, nedostatok spánku, pitie veľkého množstva alkoholu, fajčenie, užívanie drog a tiež aj málo pohybových aktivít.

Pohyb je základ posilnenia imunity...

Ale čo urobiť pre to, aby ste boli schopní posilniť svoju imunitu? Vynikajúcou príležitosťou pre vás je pohybpohybová aktivita ako taká. Pohyb nespomíname vôbec náhodou. Do dnešného dňa boli vypracované viaceré štúdie a výskumy, ktoré jednoznačne potvrdili, že pravidelný pohyb u človeka mu napomáha jednoduchšie bojovať so škodlivými látkami ohrozujúcimi ľudské telo. Pohybové cvičenia majú zázračné účinky pre ľudské zdravie. S ním sa podporuje tvorba charakteristických hormónov s takými funkciami, čo povzbudzujú aktivitu bielych krviniek. Tieto sú primárnymi pomocníkmi v boji proti šíriacim sa vírusom a infekciám. Športovaním už viete, že sa do tela dostávajú hormóny šťastia (endorfíny), slúžiace na boj proti depresívnym stavom, stresu a úzkosti. Primeraný pohyb podporuje boj proti hlavným stresovým hormónom, ktorými sú adrenalín kortizol. Športovaním sa ich hladina radikálne zníži, čo prospieva celkovému psychického stavu. Nemôžeme zabudnúť ani na tú skutočnosť, že športovaním si zvýšite teplotu v tele, čím sa eliminujú ďalšie škodlivé látky, nakoľko tie sa v teplejšom prostredí vytvárajú v menšom počte. Pohybová činnosť súčasne podporuje takzvaný lymfatický systém, ktorý sa potom jednoduchšie oslobodzuje od toxínov v podobe moču a potu.  

Dávajte pozor na prehnané cvičenie...

Na druhej strane musíme upozorniť, že nie je dobré to preháňať ani so športovou aktivitou. V súčasnej dobe sú veľmi obľúbenými silné pohybové aktivity a činnosti, ktoré však dokážu imunitný systém zoslabiť. Viacerí odborníci pre šport a výživy upozorňujú na ten fakt, že príliš dlhá pohybová činnosť (dlhšia ako hodinu a pol) vedie k znižovaniu ľudskej obranyschopnosti až na 72 hodín po takomto zaťažení.

Tipy, ako povzbudiť obranyschopnosť organizmu...

Okrem uvedeného sa zoznámte s našimi tipmi a radami, ako môžete povzbudiť obranyschopnosť svojho organizmu:

  • Snažte sa konzumovať a prijímať pravidelne zdravú a vyrovnanú (vyváženú) stravu počas celého roka.
  • Buďte odolní a silní v prekonávaní vypätých a stresových situácií, s ktorými sa stretnete v živote.
  • Pravidelne športujte, samozrejme rozumne a s mierou. Dodržujte pravidelný odstup a doprajte telu dostatočnú regeneráciu. Najlepšia je zlatá stredná cesta.
  • Dodržujte pravidelný pitný režim. Voda je veľmi dôležitá v každom ročnom období.
  • Doprajte si dostatok spánku (najlepšie 6 až 8 hodín).


imunita depresia pitný režim
Magazín arrow
Magazín arrow