Jedlo

Tipy, ako dostať do tela viac vody v tomto chladnejšom období.

Autor článku: redakcia Zerex.sk 21.11.2014 ako dostať do tela viac vody

Leto je už definitívne za nami, pravdepodobne aj to babie a niektorým z nás začne obdobie problematické v súvislosti s prísunom dostatočného množstva vody. Pretože v lete si telo samo pýtalo aj zvýšenú dávku vody, v chladnejšom jesennom a zimnom období môže mať každý problém s dostatočným prísunom vody. Alebo jednoducho zabúdame pravidelne piť. To je vážnym problémom, nakoľko nedostatok tekutín v tele má nepriaznivý vplyv na ľudské telo, respektíve na celkové zdravie. Vieme, ako to môžete zmeniť. Tu sú naše tipy, vďaka ktorým by sa vám malo podariť dostať do seba viac tekutín aj v tomto chladnejšom čase jesene, či i v tom neskoršom čase zimy.

Fľaša s vodou vždy nablízku...

Môže sa vám to zdať otravné, ale malo by to byť vždy tak. Nikdy neviete, kedy vás pochytí smäd a navyše, piť by ste mali priebežne, nie až keď vás postihne obrovský smäd. Vtedy je už neskoro, pretože telo vám dáva jasne najavo, že je dehydrované. Pamätajte si: Je jedno, či ste v zamestnaní, škole, na pracovnej ceste, na ceste na dovolenku, či práve idete na kontrolu k svojmu lekárovi, alebo pracujete doma, najprávnejšie bude, ak po svojom boku budete mať neustále fľašu s čistou osviežujúcou vodou.

Začnite hneď ráno...

Je to už raz tak. Každý nový deň by ste mali začať pohárom vody alebo čaju. Začať deň šálkou kávy nie je zlé, ale vždy si k nej doprajte aj pohár čistej vody, pretože káva dehydratuje telo. Pokiaľ nepijete ráno kávu, začnite piť čaj. Teraz máte na to vhodnú príležitosť, nakoľko začalo chladnejšie obdobie a čoskoro tu bude aj zima. Čaj je výbornou voľbou na dlhé chladné zimné večery. Dôvody, prečo je dobré piť čaje (nielen v chladnejšom a zimnom období), sme rozoberali aj v našich článkoch v našom „zdravom“ magazíne. S čajmi budete fit a pritom si s nimi posilňujete imunitu a celkové zdravie.

Sladký džús si radšej rozrieďte...

Pokiaľ máte vo zvyku počas dňa popíjať 100 % džús, rozrieďte ho radšej s vodou. Ideálne je riedenie napríklad 2 dcl džúsu v pomere 1 : 1 (jeden diel džúsu, jeden diel vody) alebo v inom pomere, napríklad 1:2 kde jeden diel bude džús a dva diely vody. Samotné riedenie džúsu má viaceré výhody, z ktorých najväčšou je to, že nebudete dostávať do tela príliš sladký nápoj a zároveň budete piť viac tekutín, džús a aj vodu.

Denná dávka tekutín pred očami...

A ešte jeden tip. Na svoj pracovný stôl si nachystajte väčšiu aspoň dvojlitrovú fľašu s vodou (alebo s iným zdravým nápojom) a snažte sa ju postupne počas dňa vypiť. Majte ju vždy na očiach, aby ste na pitie nezabúdali. Fľaša by mala zostať prázdna vždy, keď odídete z kancelárie. Toto je spôsob, ako sa donútiť vypiť postupne (nie nárazovo) dostatočný denný prísun tekutín. Čistú vodu môžete nahradiť čajom, či iným vhodným nápojom. Nezabudnite tento nápoj obmieňať, aby ste nepopíjali každý deň to isté. Teraz už zostáva urobiť ten správny krok čo najskôr i v tomto chladnejšom období, rovnako aj v tom nastávajúcom zimnom. Na zdravie!



voda telo zdravie
Magazín arrow
Magazín arrow