Energia

Tipy, ako byť plní energie už od rána

Autor článku: redakcia Zerex.sk 01.09.2014 energia

Dobre to poznáte aj vy. Budík ráno vyzváňa o sto šesť a vy nie a nie vstať zo svojej zohriatej postele. Ste unavení a vyčerpaní, nevládzete vstať a potrebujete ešte spať niekoľko hodín. Ibaže práca volá a nemôžete si to dovoliť. Poznáme, ako to môžete zmeniť a ako môžete docieliť zlepšenie problémov so vstávaním. Ak budete čítať náš článok ďalej, dozviete sa tipy a rady, ako na to.

Začnite ráno jednoduchým strečingom v posteli...

Začnite každé ráno priamo vo svojej posteli ľahkým strečingom alebo s kondičnou gymnastikou s vlastnou váhou. V ležmo na chrbte ťahaním tlačte svoje koleno až k hrudníku a zhlboka dýchajte. Nohy si párkrát vymeňte. Následne môžete raz jednou raz druhou končatinou vo vzduchu kresliť napríklad kruh. Nikdy nevstávajte tak, že si poviete v duchu, že ešte chvíľku, ešte päť minút a že potom vstanete. Musíte vstať čo najskôr z postele, inak to bude skutočne ťažké každý deň.

Spite minimálne 8 hodín denne...

Doprajte si spánok o dĺžke minimálne 8 hodín. Vieme, že nie vždy sa to dá. Skúste sa premôcť a doprajte si skutočne dostatok spánku. Nie je to iba nejaká fráza, ale je to tak. Večer nejedzte nič ťažké minimálne dve hodiny pred nočným spánkom. Nebezpečné sú predovšetkým všetky vyprážané jedlá, čokoláda, pitie alkoholu a kávy. Pamätajte, že s prázdnym žalúdkom sa lepšie a rýchlejšie zaspáva. A rovnako pokojná myseľ podporuje zdravý a kvalitný spánok. Ľahnite si a započúvajte sa do ticha vôkol vás a to je to, čo vás postupne uspí.

K dobrému spánku patrí tma, k prebudeniu zase svetlo...

Ak spať, tak iba pri dobre tme v miestnosti. Na druhej strane pre vstávanie je potrebné mať dostatočné svetlo v miestnosti. Viaceré štúdie dokázali, že svetlo pred úsvitom podnecuje bunky v očiach človeka, ktoré vysielajú signál do mozgu, že je potrebné vstávať. Okno v izbe využite na to, aby ste sa po zobudení nadýchali čerstvého vzduchu. Zapozerajte sa do prekrásnej prírody okolo vás a zasnívajte sa do svojich pocitov. Vaše sny sa vám vzápätí splnia, pretože podnecujúce myšlienky vás priblížia k vašim snom a tým si spríjemníte celý nastávajúci deň.

Začnite ráno pohárom vody...

Každé ráno skúste začať pohárom vody. Zažite ten zázrak na vlastnej koži. Najideálnejšie je vypiť pohár vody minimálne pätnásť minút pred svojimi raňajkami. Pýtate sa, čo bude nasledovať po tomto rannom rituáli? Voda rozbehne spomalený metabolizmus a zapríčiní jeho oživenie.

Nezabúdajte na raňajky...

Nevynechávajte nikdy raňajky. Tie sú najdôležitejším jedlom celého dňa. Toto tvrdenie poznáme už stáročia a naozaj to tak je. Optimálnymi potravinami sú ovocie, celozrnné pečivo, mliečne výrobkypokrmy s vyšším obsahom nenasýtených mastných kyselín. Skúste siahnuť po celozrnnom pečive s maslom a banánom. Alebo si dajte šunku, chlieb, maslo, syr a dávku zeleniny. Iným variantom je klasická praženica. Vždy je lepšie deň začať s raňajkami, ako bez nich. Len ťažko budete môcť byť fit a podávať kvalitné výsledky bez jedla, ktoré vaše telo potrebuje. Neuspokojte sa iba šálkou kávy, či cigaretkou. Práve naopak, vyraďte ich zo svojho ranného rituálu čo možno najskôr.

A čo tak si dať studenú sprchu?

Odvážne, čo vy na to? Studená sprcha urobí zázraky. Nebojte sa toho, že studená voda bude nepriaznivo vplývať na organizmus. Opak je pravdou. Samozrejme nemôžete sa odrazu začať sprchovať ľadovou vodou. Musíte ísť na to postupne. Začnite klasickou vodou a vždy sa na konci opláchnite studenšou a studenšou vodou, až sa začnete normálne sprchovať studenou vodou. Tento zvyk vás zaručene preberie, na to sa môžete spoľahnúť. Ako máte možnosť vidieť, vaše ranné vstávanie môžete zmeniť. Nezažívajte každé ráno šok, či traumu. Zobúdzajte sa pokojne a buďte svieži zakaždým, keď začujete budík. Už viete ako na to. Prajeme vám veľa chuti do nových dní!



pitný režim spánok energia
Magazín arrow
Magazín arrow