Naše telo

Úspešné spaľovanie tukov prírodnou cestou: 5 tipov, ako na to

Autor článku: Martina Blahušiaková 16.03.2020 spalovanie-tukov

Dosiahnutie a udržanie zdravej telesnej hmotnosti je pre mnoho ľudí dôležitým, ale aj náročným cieľom.  Ako spáliť prebytočný tuk, aby chudnutie neostalo len jedným zo zabudnutých cieľov novoročných predsavzatí?

Riziko, ktoré pre nás predstavuje nadbytočný tuk

Prvotným hnacím motorom a najväčším problémom zároveň býva predovšetkým tuk na bruchu. Nie je to však len otázka vzhľadu. Viscerálny (vnútorný brušný) tuk je hlavným rizikovým faktorom pri:

  • cukrovke 2. typu, 
  • srdcových chorobách, 
  • inzulínových rezistenciách,
  • niektorých druhoch rakoviny,
  • iných nepriaznivých stavoch (napr. neschopnosť erekcie). 

Predstavuje teda nielen estetický problém, ale aj zdravotné riziko. Viscerálny tuk môže nebezpečne obklopovať vaše vnútorné orgány a uvoľňovať zápalové markery a voľné mastné kyseliny, ktoré putujú do pečene. 

Čo vám môže stáť v ceste pri spaľovaní tukov? 

Zaseknúť sa v určitom bode a nedostať sa do cieľa, to je problémom, kvôli ktorému sa pokúšame “zhadzovať” opakovane znova a znova. Z akých príčin sa nám môže úspech vyhýbať?

Stres

Keď ste zavalení prácou, ťažkosťami, nedostatkom času (= stres), každá snaha vyžaduje niekoľkonásobné úsilie, aby sa vám darilo. Byť pod vplyvom chronického stresu je ešte ťažší oriešok, pretože telo funguje v obmedzenom “bojovom” režime”. Množstvo telesných funkcií sa podriaďuje jedinému cieľu - prežiť. 

Tip: Vyskúšajte techniky na upokojenie organizmu.

Nedostatok pohybu

Aj to najdokonalejšie stravovanie s výbornými výsledkami u mnohých ľudí by malo byť podporené telesnou aktivitou. Pre podporu celkového zdravia je dokonca nevyhnutné. Pohyb vplýva nielen na zbavovanie sa prebytočného tuku, ale aj zlého cholesterolu, podporuje zdravie srdca a funguje ako skvelá prevencia pred chorobami

5 tipov, ako lepšie spaľovať tuky prírodnou cestou

#1 Rozpustná vláknina

Množstvo štúdií potvrdzuje, že rozpustná vláknina podporuje chudnutie a spaľovanie tuku vďaka tomu, že vám umožní cítiť sa sýto, následkom čoho jeme prirodzene menej. Vláknina pomáha spomaľovať jedlo pri prechode tráviacim systémom. Zdrojom rozpustnej vlákniny sú strukoviny, avokádo, ružičkový kel, ľanové semená, celozrnné potraviny. Zamerajte sa na najmenej 25 gramov denne z rôznych potravín.

#2 Dostatok spánku

Aký má súvis spánok a spaľovanie tukov? Nedostatočný spánok má vplyv na nárast hmotnosti. Ľudia s nedostatkom spánku produkujú viac hormónov stimulujúceho chuť do jedla a menej hormónov, ktorý telu povie, že už má jedla dosť. Túto narovnováhu pocítite, keď sa budete snažiť obliecť si nohavice z minulého roka. Preto nezabúdajte, že 8 hodinový nočný spánok je to, čo spaľovaniu len prospeje. 

#3 Prírodný spaľovač tuku

V prírode existujú látky, ktoré dokážu prispieť ku kontorle telesnej hmotnosti a napomáhať normálnemu metabolizmu. Medzi takého látky patria:

  • zelený čaj - obsahuje bioaktívne látky, ktoré môžu mať výrazný vplyv na metabolizmus, môže mobilizovať tuk z tukových buniek
  • garcínia kambodžská - kôra ovocia obsahuje vysoké množstvo kyseliny hydroxycitrónovej, aktívnej zložky, ktorá je zodpovedná za väčšinu výhod súvisiacich s chudnutím: zníženie chuti do jedla a blokovanie produkcie brušného tuku,
  • chróm - je nevyhnutnou živinou, ktorá sa podieľa na regulácii metabolizmu cukrov a tukov. Podľa štúdie Účinky chrómu na zloženie tela a chudnutie, okrem účinkov na metabolizmus glukózy, inzulínu a lipidov bolo hlásené, že chróm zvyšuje chudú telesnú hmotu a znižuje percento telesného tuku, čo môže u ľudí viesť k úbytku hmotnosti,
  • čierne korenie - jednou z výhod čierneho korenia je podpora efektívneho chudnutia a metabolizmu. Obsahuje totiž látku piperín, zlúčeninu, ktorá zvyšuje metabolický výkon a potláča hromadenie tukov v tele.

Tip: Uvariť si zelený čaj a koreniť jedlá čiernym korením nemusí byť jediný spôsob, ako efektívne podporiť spaľovanie tukov prírodnou cestou. Siahnuť môžete aj po certifikovanom prírodnom doplnku výživy Zerex Assassin. Okrem garnície, chrómu, zeleného čaju a čierneho korenia obsahuje množstvo ďalších látok prospešných pre úspešné spaľovanie (zelená káva, L-karnitín, pomarančovník horký).

#4 Hydratujte vodou

Hydratácia je tiež kľúčová pre mnoho faktorov, ktoré hrajú úlohu pri chudnutí, vrátane trávenia a svalovej funkcie. Pitie vody môže pomôcť zvýšiť množstvo spálených kalórií, najmä vtedy, keď:

  • nahrádza iné nápoje s vysokým obsahom kalórií a cukru, 
  • zaberá priestor v žalúdku, čo vedie k pocitu plnosti a zníženiu hladu.

Nedostatočná hydratácia môže mať za následok aj tvrdú stolicu a zápchu, aj zadržiavanie toxických látok obličkami. Voda udržuje “odpad v pohybe”. Nezabúdajte na pitný režim a vodu majte vždy pri sebe. 

#5 Pohyb

O nedostatku pohybu sme už písali, preto je na mieste odporučiť vám, aby ste na túto prírodnú formu spaľovania tukov skutočne mysleli. Akákoľvek forma pohybu vykonávaná denne po dobu aspoň 30 minút bude prospešnou. Či už ste v špičkovej forme, alebo máte zdravotné obmedzenia, vyberte si to, čo vám vyhovuje. Za chôdzu či kardio v pohodlí domova dokonca nemusíte platiť.  
Zbaviť sa tukov prírodnou cestou nie je žiadna veda. To najpodstatnejšie však vlastníte vy - odhodlanie a silu vôle. Nezabúdajte hydratovať, využiť všetky prírodné prostriedky na spaľovanie tukov a určite myslite na dostatočný spánok. Váš sen o super postave sa môže stať konečne skutočnosťou.

 

Trávenie ide ruka v ruke s chudnutím. Viete, ako si ho dáte do poriadku pomocou bylín? Informácie nájdete v ďalšom článku:



spaľovanie tukov prírodný spaľovač tuku
Magazín arrow
Magazín arrow