Cvičenie

Doprajte organizmu regeneráciu. Telo vám poďakuje

Autor článku: redakcia Zerex.sk 31.07.2017 Doprajte organizmu regeneráciu. Telo vám poďakuje

Regenerácia po športe, fyzickej aktivite je pre zdravé fungovanie nášho organizmu nevyhnutnosťou. Ak chýba telu dostatočná regenerácia, riskujeme zhoršenie fyzického či psychického stavu, únavu a vyčerpanosť. Čo pomôže zvýšiť energiu a účinne regenerovať svalové tkanivo?  

Strečing naštartuje regeneráciu svalov

  Strečingové cvičenie by sme mali zaraďovať tak pred začiatkom športovej aktivity ako aj na jej konci. Zaistíme si tak lepšie prekrvenie svalstva a zvýšime schopnosť regenerácie. Strečing je aj v dnešnej dobe podceňovaný, pritom predstavuje preventívnu ochranu proti poraneniam oporného a pohybového aparátu pri každom športe.  

Studená sprcha proti svalovej horúčke

 Pri náročnejšom športovom výkone dochádza k poškodzovaniu tkanív svalov a zápalom šliach, ktoré sa neskôr prejaví ako nepríjemná svalová horúčka. Studená sprcha zníži prívod krvi do zapálených svalov a kĺbov a schladí vzniknuté zápaly, čím má na naše telo výrazné regeneračné účinky. 

Spánok ako nevyhnutná regenerácia

  Dostatočný odpočinok umožní organizmu zahájiť proces obnovy tréningom poškodených svalových vláken, teda rast. Dôležitý v tomto procese je kvalitný spánok, ktorý zregeneruje duševné a fyzické sily. Vedci odporúčajú minimálne 8-hodinový neprerušený spánok v noci.  

Ktoré potraviny sú prospešné pre regeneráciu po fyzickej námahe?

  • Losos – superpotravina, obsahuje rýchlo vstrebateľné bielkoviny a zdravý tuk s veľkým množstvom esenciálnych omega-3 nenasýtených mastných kyselín.
  • Orechy – sú vynikajúcim zdrojom energie a skvelé pre nervovú sústavu.
  • Ryža – je hlavný zdroj komplexných sacharidov, ktoré dodávajú energiu.
  • Ovsené vločky – obsahujú vlákninu, vďaka ktorej vločky uvoľňujú energiu postupne do tela.
  • Vajcia – sú ľahko dostupný zdroj bielkovín.
  • Ovocie bohaté na antioxidanty – čučoriedky, granátové jablko, kiwi, ananás.
  • Antioxidanty pomôžu opraviť svalové poškodenia a redukujú zápaly.
  • Citrón – pridajte citrón do vody, zlepšíte pH organizmu.
  • Špenát – nachádza sa v ňom aminokyselina glutamín, ktorá je vysoko dôležitá pre svalový rast, funkciu imunitného systému a tráviaceho traktu.
  • Brokolica – obsahuje antioxidant sulforafan, ktorý má protizápalové vlastnosti, čo zvyšuje zotavenie kĺbov, svalov rovnako ako boj s karcinogénmi.
  • Ženšen – pridá na telesnej i duševnej pohode a zvýši fyzickú výkonnosť. Pomáha regenerovať namáhané svaly, odstraňuje únavu, zlepšuje spánok.  



cvičenie regenerácia svalová horúčka
Magazín arrow
Magazín arrow