Už ste určite veľmi rýchlo prišli na to, ktoré svaly vlastne pomocou Kegelových cvikov precvičujete a ktoré dokážu ovplyvniť Váš sexuálny život. Teraz sa však zameriame na prevažne ženské cvičenia či cviky, ktoré však neznamenajú, že ich muži majú zakázané cvičiť. Mnohým z nich veľmi pomáhajú, väčšinou však práve ženy pri nich dosiahnu vytúžený efekt. Posilnite si panvové dno aj vy.

Cviky na panvové dno

Vždy sa pri jednotlivých cvikoch zamerajte na to, aby ste posilňovali a cvičili práve tieto svaly a nie ostatné. Nie, že by ostatné neboli nevyhnutné, ale upriamte pozornosť len na panvové dno. Vždy si určite počet, koľko krát budete cviky opakovať a taktiež aj počet sérií. Môžete kombinovať viaceré cviky na panvové dno, aby cvičenie nebolo monotónne. Zopár sekúnd je nutné v danom cviku zotrvať, aby ste po niekoľkých týždňoch dosiahli požadovaných efekt. Všeobecne platí, že by ste nemali cvičiť viac krát denne, ale skôr raz a naplno. Je to však na Vás. Niektoré či niektorí z Vás sa cítia lepšie, ak si cvičenie rozložia. Pri cvikoch však dbajte na správne dýchanie. To je často rozhodujúce aj pri prípadnej únave po cvičení.

Prvý cvik

Pri prvom cvičení je dôležité, aby ste stáli na rovnej zemi či podlahe. Stojte vzpriamene a postupne zdvihnite nohu tak, že máte obe svoje ruky v oblasti pod kolenom. Noha musí byť samozrejme pokrčená a mali by ste stehno pritiahnuť k hrudníku. Vyčkajte v takejto polohe približne 5-10 sekúnd a následne sa opäť postavte oboma nohami na zem. Opakujte tento cvik s druhou nohou a postupne ich striedajte.

Druhý cvik

V druhom cvičení  majte nohy prekrížené a stojte takto na zemi. Vyrovnajte ich a postupne sa predkloňte a pokúšajte sa prstami dotknúť zeme. Predkláňanie musí byť opatrné a v polohe, kedy sa dotýkate zeme, musíte vydržať niekoľko sekúnd. Ak cítite bolesť v niektorých svaloch, robíte to správne.

Tretí cvik

Tretí cvik na posilnenie panvového dna sa začína polohou, kedy kľačíte na zemi a ruky sa na nej taktiež nachádzajú. Hlava je ako keby predĺžená, pričom nohy a ruky sú k telu v pravom uhle. Následne zdvihnite niektorú nohu a vystrite ju. Vaše telo a noha by mali byť v rovine. Držte opäť niekoľko sekúnd a nohu vymeňte.

Štvrtý cvik

V štvrtom cviku na panvové dno ležíme opäť na chrbte. Pokrčte nohy v kolenách a rozkročte ich približne na šírku chodidla. Zopnite ruky, ktoré sú natiahnuté za hlavou asi v 30 centimetrovej výške nad zemou. Zdvíhajte lopatky od zeme až k ich dolnému uhlu. Dýchajte skutočne pomaly a pravidelne.

Piaty cvik

poslednom cviku, o ktorom si niečo napíšeme, je začiatočná poloha opäť Ľah na chrbte. Pokrčte nohy v kolenách a natiahnite ruky pred sebou. Veľmi jemne a pomaly si sadajte tak, aby ste si položili dlane na kolená. Nezabúdajte pri tejto fáze ani na výdych. Všetky uvedené cviky sú zamerané na panvovú oblasť žien. Väčšinou je práve tu problém u žien, ktorý sa však dá pravidelnými cvičeniami vyriešiť. Nezabúdajte však správne dýchať a opakovať cviky na panvové dno v pravidelných intervaloch.