Zlepšite sa v ovládaní dychu...

Dnes uvedieme posledný článok k problematike zaoberajúcej sa nosom a správnou technikou dýchania. Náuku venujúcu sa ovládaniu dychu nazývame „pranajáma“. Jedná sa o kvantum cvičení, ktoré zachovajú celé vaše telo v chvejivom a vzrušujúcom stave. Dýchanie prebieha výlučne nosom, so zatvorenými ústami. Takto vzduch prenikne až do pľúc zohriaty a vyčistený od nečistôt a škodlivých látok. Mimo toho je potrebné dýchať zhlboka, nie plytko a povrchne. Iba hlbokým dýchaním sa využívajú pľúca v celom objeme, nie iba z časti. Pre kvalitné a efektívne dýchanie je rozhodujúcim predovšetkým samotný výdych. Platí, že čím viac odkysličeného vzduchu ste schopní vydýchnuť, tým viac sviežeho čerstvého vzduchu viete vdýchnuť. Počas výdychu, keď sa stiahnete brucho a pozdvihujete bránicu, robíte tak masáž svojmu srdcu. Počas nádychu brucho zväčšuje svoj objem, bránica sa znižuje a takto sa masírujú brušné svaly a orgány. Najlepšie pre vás bude, ak dýchanie budete nacvičovať posediačky. Prvom podstatnou vecou je, aby váš chrbát, krk a hlava boli súčasne v rovine. Ako vhodný príklad pre vás môžeme uviesť nasledovný príklad cvičenia na odstránenie starého vzduchu z vášho tela, respektíve pľúc. Pomaličky zvoľna a zhlboka sa nadýchnite. Následne zadržte vzduch v pľúcach a rátajte zároveň do štyri a potom rýchlo vydýchnite. Toto opakujte minimálne dvadsaťkrát. Ďalšou metódou na prečistenie a precvičenie celého dýchacieho systému, je variabilné dýchanie samotnými nosnými dierkami. Ako prvé si pravú dierku zapchajte palcom a následne sa ľavou nosnou dierkou nadýchnite čerstvého vzduchu. Následne si zapchajte obe nosné dierky a podržte dych. Vydýchnite pravou nosnou dierku a druhú nosnú dierku ponechajte uzavretú prstami. Následne sa nadýchnite pravou nosnou dierkou a celý postup zopakujte aj na druhej strane. V záverečnom cvičení sa pokúste vzduch vsať, vstrebať. Vyplazte svoj jazyk a jeho okraj ohrňte po stranách smerom hore. Z jazyka sa takto vytvorí trubička. Práve preto budete pociťovať, ako keby ste pri nádychu vzduch vsali, či vstrebávali do seba. Zavrite ústa, súčasne zadržte dych a následne vydýchnite ako zvyčajne len nosom. Uvedené cvičenia vám môžu napomôcť zlepšiť sa v ovládaní dychu, ako aj v samotnom dýchaní. Pravidelnosť týchto cvičení je nesmierne dôležitá, ak budete chcieť docieliť kvalitné výsledky a v konečnom dôsledku aj zlepšenie v tomto smere. Je potrebné správne dýchať, nakoľko dýchanie je najobvyklejší  a tiež najprístupnejší prostriedok, ktorý máte na zlepšenie a skvalitnenie  vášho fyzického, ako aj psychického zdravia. Veľkým mementom by malo byť pre vás, že zlým dýchaním si môžete zapríčiniť sťaženie všetkých ochorení a zdravotných problémov. Preto sme sa snažili aspoň v krátkosti prispieť k tomu, aby ste sa ako tak naučili správne dýchať a tým by ste si zabezpečili správny vplyv na váš mentálny a fyzický stav. A iba tak by ste boli schopnejší sa prípadne vyliečiť zo všetkého, čo vás trápi. Navyše by ste boli vyrovnanejší a určite výkonnejší aj vo vašom intímnom živote. Nepodceňujte dýchanie a správnu techniku dýchania, nakoľko ak ho budete brať na ľahkú váhu, môže sa vám to veľmi vypomstiť práve vtedy, keď to budete najmenej očakávať. Vyčistite si hlavu aj pľúca striedavým dýchaním oboma nosnými dierkami. Zapamätajte si, že nos nie je na ozdobu a ako objekt plastických úprav, ale má pre každého z nás obrovský význam, najmä čo sa týka schopnosti dýchať a privádzať čerstvý vzduch do nášho tela každý deň...