Niečo sme si už o Kegelových cvikoch povedali už skôr, teraz sa však primárne zameriame na ich účinok na Vašom tele. Každý človek, ktorý cvičí, má pre to nejaký cieľ, ktorý by chcel dosiahnuť. Aj preto je vhodné vedieť, čo môžete dosiahnuť práve Kegelovými cvikmi a rozhodnúť sa tak, či je to „niečo“ pre Vás. Len na zopakovanie si zhrnieme zopár faktov, z ktorých budeme vychádzať. Vo svojej prvotnej podstate vznikli za účelom úpravy šírky vagíny žien po pôrode. Keďže ich vymyslel práve ženský doktor, je to veľmi logické vysvetlenie. Postupne si ich však obľúbili aj muži, ktorí vďaka nim môžu lepšie ovládať svoju erekciu a predčasnú ejakuláciu, čo sú azda najžiadanejšie dôvody, pre ktoré sa mnoho mužov rozhoduje cvičiť Kegelove cviky. Ženy môžu mať nielen užšiu vagínu, ale aj lepšiu vaginálnu lubrigáciu a orgazmus tak nemusí byť len nedosiahnuteľná méta. Nezabudnime však ani na močovú inkontinenciu. Pre lepší prehľad účinkov Kegelových cvikov sme ich pre Vás pripravili v prehľadom zozname. Môžete s nimi dosiahnuť: -        Pevnejší penis, čo automaticky súvisí aj so zlepšenou erekciou a lepším sexuálnym zážitkom -        Lepšiu predohru, ak Kegelove cviky vykonávate vo dvojici tesne pred sexom ako súčasť vzrušenia partnera či partnerky -        Lepšie prekrvenie penisu, čo má za následok aj jeho rast, keďže sa dokonale prekrvujú samotné tkanivá – rast penisu je tak v prirodzenej rovine -        Stratu stresovej inkontinencie, čo znamená, že sa Vám moč nebude nechcene uvoľňovať pri tak bežných situáciách ako je kýchnutie alebo zakašľanie -        Oveľa vyššiu produkciu spermií, ktoré vychádzajú zo semenníkov -        Zlepšenie močovej inkontinencie -        Lepší prietok krvi v penise -        Spevnené svalstvo v oblasti panvového dna -        Zlepšenie prostaty a celkovo veľmi pozitívny účinok na ňu -        Dočasné zamedzenie ejakulácie a neskôr aj jej lepšiu intenzitu -        Lepšie sexuálne potešenie v akomkoľvek veku Pre zopakovanie si povedzme, ako Kegelove cviky efektívne cvičiť. Cvičenie spočíva v rytmickom, teda pravidelnom zatínaní svalstva – konkrétne PC svalu a jeho následným uvoľňovaním. Začnite ľahko a postupne pridávajte na intenzite. Samotné cvičenie môže prebiehať v akejkoľvek podobe. Či už ste teda v sede, v ľahu alebo v stoji. Dokonca môžete cvičiť aj pri chôdzi, ak ste sami a nepozerá sa na Vás zvedavé okolie. Nutnosťou je však prázdny močový mechúr, ak hovoríme o cvičení nie pri močení. Kegelové cviky sú veľmi vhodné pre každého, kto má záujem o zlepšenie kvality sexu, činnosti pohlavných orgánov a mnohých ďalších aspektov, ktoré sme si spomenuli vyššie. Vyžadujú si však vytrvalosť a nemôžete sa hneď na začiatku vzdať. Ak totiž zistíte, napríklad pri močení, ako veľmi dokážete aj túto aktivitu ovládať a nedosiahnete pozitívne výsledky, nezúfajte. O pár týždňov už môže byť všetko inak a Vy budete so sebou a svojim výkonom spokojný či spokojná. Presvedčte aj svoju partnerku či partnera o výhodách, ktoré môžete dosiahnuť a milovanie nemusí byť povinnou rutinou vo Vašom živote.