Nezaradené

Ako si okamžite zlepšiť náladu? Tu je 10 odskúšaných tipov!

Autor článku: Martina Blahušiaková 16.06.2020 ako-si-okamzite-zlepsit-naladu

Existuje niečo, čo vám dokáže zlepšiť náladu na počkanie?

Rutina a rôzne okolnosti, ktoré vás počas dňa stretávajú, môžu spôsobiť pokles nadšenia, ale aj stratu energie. Na to, aby vás neopúšťali sily, môžete využiť okamžité kroky, ktoré tomu môžu účinne zabrániť. Tu je 10 z nich! 

#1 Pustite si svoju “náladičkovú” hudbu

Každý vo svojom živote natrafí na hudbu, ktorá mu dokáže roztancovať žilky v tele a zlepšiť náladu už za krátku chvíľu. Ak ste si ešte nevytvorili playlist, kde sa budú nachádzať “skladby prvej pomoci” na povzbudenie nálady, je najvyšší čas. Bonusom môže byť skutočnosť, že vás táto hudba dokonca roztancuje.  

#2 Vyjdite na denné svetlo

Ľudia, ktorí sa denne pohybujú vonku na dennom svetle, bývajú šťastnejší. Niekedy stačí vyjsť z kancelárie alebo bytu a prejsť sa po blízkom okolí. Pobyt na čerstvom vzduchu a dennom svetle dokáže hotové zázraky. Pomôže vám to prísť na iné myšlienky.

#3 Urobte si jedlo alebo čaj “na náladu”

Vaše obľúbené jedlá môžu celkom prirodzene spôsobiť to, že sa začnete usmievať a budete sa cítiť spokojnejší. Niektoré zložky potravy vám môžu k tomu významne prispieť. Vitamíny C a B6 napomáhajú dobrej nálade, podporujú psychickú činnosť a činnosť nervovej sústavy. 

Na zahodenie nie je ani nápad siahnuť po osvedčených bylinkách. Medovka lekárska, valeriána lekárska či mučenka pleťová podporujú duševné zdravie, relaxáciu, kognitívne funkcie, ale aj zdravý spánok. Urobte si z nich čaj alebo siahnite po prírodných doplnkoch na získanie duševnej rovnováhy, ktoré ich obsahujú. 

TIP: Doplnok výživy na duševnú rovnováhu

Zerex Zenaden vám môže naozaj poslúžiť ako balzam na dušu. Obsahuje dôležité vitamíny C a B6, ako aj l-tryptofán, ktorý je substrátom pre syntézu serotonínu a ďalších neurotransmiterov v mozgu a tráviacom ústrojenstve. Nechýbajú v ňom ani extrakty z medovky, valeriány a mučenky. 

#4 Stretnite sa s dôležitými ľuďmi

Rodina, priatelia, kamaráti - významní ľudia vo vašom živote, s ktorými sa radi vidíte a stretávate, sú nekonečným zdrojom pozitívnej energie. Môžu vám poskytnúť objatie, povzbudenie, pochopenie - jednoducho veci, ktoré potrebujete na dosiahnutie lepšej nálady.

#5 Usmievajte sa

Nemáte vôbec dôvod na úsmev? Nevadí. Vedci prišli na to, že usmievanie sa - hoci bez príčiny, môže napriek tomu zlepšiť náladu. Len si to vyskúšajte. Prejdite sa po ulici, kancelárii alebo supermarkete a usmievajte sa. Výsledkom bude, že okoloidúci vám budú úsmev opätovať a vy sa budete zároveň cítiť šťastnejšie. 

#6 Zvýšte svoj príjem omega-3 podporujúcich náladu

Ryby, vlašské orechy, ľanové semienka majú jedného spoločného menovateľa - omega-3 mastné kyseliny. Podľa Harvard Medical School sú omega 3 užitočné pre ľudí s poruchami nálady. 

#7 Napite sa čistej vody

Nedostatok tekutín môže podráždiť aj tie najpevnejšie nervy. Keď organizmu chýba, môže to mať niekedy ozaj závažné následky a odzrkadlí sa to aj na vašej nálade. 

#8 Doprajte si dávku vitamínu D

Nízke hladiny vitamínu D sú spojené so zlou náladou, dokonca aj s depresiou. Doprajte si denne aspoň 15 minút slnečného svetla

Vitamín D môžete prijať aj prostredníctvom prírodných doplnkov, ktoré vám poskytnú aj ďalšie dôležité vitamíny a minerály, ako podporu vitality a kondície. Jedným z nich je aj Zerex Daily Complex - vitamín D sa v ňom nachádza v 400 % dávke.   

#9 Cvičenie alebo tanec

Nie je nič lepšie ako zacvičiť si, prípadne zatancovať. Pohyb pôsobí na psychiku človeka ako okamžitá injekcia so všetkým potrebným, čo mu chýba. Je zdrojom serotonínu. Neodborne povedané, jedná sa o hormón, ktorý sa významne zaslúži o pocit šťastia, pohody a spokojnosti. 

#10 Požiadajte partnera alebo profesionála o masáž

Masáž sa využíva ako terapia (dokonca aj proti depresii) už viac ako 3000 rokov. Existujú dôkazy, že telesný dotyk umožňuje emocionálne prepojenie a uvoľnenie. Môže pomôcť upokojiť myseľ, zlepšiť náladu, ale aj zmierniť fyzické bolesti.

 

Prednedávnom sme písali aj o 7 spôsoboch, ako sa dá účinne zvládnuť stres. Nájdete ich v nasledujúcom článku:



ako si zlepšiť náladu doplňky stravy na stres
Magazín arrow
Magazín arrow