Tretina svetovej mužskej populácie sa stretáva so stavom, kedy ich penis odmieta spolupracovať. Erektilná dysfunkcia je stav, v ktorom človek nie je schopný dosiahnuť dostatočnú erekciu postačujúcu na pohlavný styk. Máme ale niekoľko tipov, ktoré prezradia ako zlepšiť erekciu.

Overené tipy, ako zlepšiť erekciu

V niektorých prípadoch je muž schopný dosiahnuť erekciu, ale nedokáže ju udržiavať dostatočne dlho na dokončenie sexuálneho konania. Na to, aby vás tento stav obchádzal oblúkom, sme pre vás pripravili 7 vedecky overených tipov, ako na to.

Fajčenie nie je dobré vôbec na nič. Skončite s ním

Prvý tip ako zlepšíte svoju erekciu sa týka fajčenia. Tak veľa negatívnych efektov na telo nemá snáď ani tanier slaniny zaliaty pohárom piva a zajedený dezertom vo forme čokoládovej torty. Fajčenie je ako tsunami. Vlna, ktorú spôsobuje, berie zo sebou všetko bez rozdielu. Prispieva k poškodeniu orgánov, ciev, poznačí pleť aj zuby, zanesie pľúca. Ešte aj vyťahuje z vašich peňaženiek nemalé peniaze, v závislosti od vašej priemernej spotreby. Chemikálie v cigaretovom dyme preukázateľne poškodzujú krvné cievy a ovplyvňujú spôsob ich fungovania. Tieto chemikálie môžu tiež poškodiť vaše srdce, mozog, obličky aj ďalšie tkanivá v tele, vrátane ciev v penise. Hoci váš nervový systém môže fungovať dobre, erekcia nemusí byť fyzicky možná, ak sú cievy poznačené vplyvom fajčenia.

Štúdia z roku 2005 v časopise American Journal of Epidemiology naznačuje, že erektilná dysfunkcia je pravdepodobnejšia u mužov, ktorí fajčili v porovnaní s tými, ktorí nefajčili nikdy. Ak ste teda silným fajčiarom, vaše šance na zbavenie sa problémov s erekciou sa zvýšia spolu s ukončením zlozvyku.

Cvičte, rozhýbte sa, začnite chodiť pešo

Mať nadváhou má niekoľko nevýhod: môže to priniesť veľa zdravotných problémov, človek vyzerá menej atraktívne pre svoje okolie a ťažšie zoženie oblečenie vo svojej veľkosti. Pritom postačí malá zmena: 30 minút chôdze denne. Podľa štúdie Harvardskej univerzity bolo len 30 minút chôdze spojených s 41% poklesom rizika vzniku erektilnej dysfunkcie. Iný výskum naznačuje, že mierne cvičenie môže pomôcť obnoviť sexuálnu výkonnosť u obéznych mužov stredného veku s poruchou erekcie.

Výživa je rozhodujúca. Premyslite si, čo zjete.

Denná strava, ktorá obsahuje množstvo tučných, vyprážaných a spracovaných potravín, môže prispieť k zníženiu krvného obehu v tele. 5 - 7 porcií zeleniny a ovocia denne by malo byť samozrejmosťou. Čo by vo vašej strave ešte nemalo rozhodne chýbať? Potraviny bohaté na flavonoidy môžu znížiť riziko vzniku erektilnej dysfunkcie, ktoré postihuje polovicu mužov stredného a staršieho veku, podľa štúdie publikovanej vo februári 2016 v časopise American Journal of Clinical Nutrition. Flavonoidy sú silné antioxidanty s protizápalovým efektom. Stravá bohatá na potraviny obsahujúce flavonoidy je spojená s prevenciou rakoviny a kardiovaskulárnych ochorení. Obsahujú ich čučoriedky, jahody, čerešne, hrozno, jablká, hrušky, citrusové plody, Maca peruánska

S alkoholom to nepreháňajte

Kým mierne pitie (jeden až dva nápoje denne), môže zlepšiť kardiovaskulárne zdravie, nadmerná konzumácia alkoholu spôsobuje niečo úplne iné. Z dlhodobého hľadiska prispieva k poškodzovaniu krvných ciev a prispieva k hypertenzii. Dokonca sa môže postarať o ďalšie ochorenia srdca, čo prispieva k vzniku erektilnej dysfunkcie. Čo je zlé pre vaše srdce, je zlé aj pre váš penis.

Experimentujte

Ďalší tip, ako zlepšiť erekciu sa týka sexuálneho života. Ak váš sexuálny život narazil na rutinu a točíte sa v bludnom kruhu, zmeňte to. Môžete byť s partnerkou dva roky alebo aj dvadsať, a predsa môžete zažiť niečo nové a vzrušujúce, čo môže podporiť nové podnety pre vašu erekciu. Nechajte sa inšpirovať modernou príručkou Zerexsutrou. Nudu v sexe s ňou rozhodne nezažijete a navyše si rozšírite obzory.  

Spomaľte. Rýchle životné tempo vás oberá o erekciu

Štúdie ukazujú, že psychologické faktory sú najčastejšou príčinou problémov s erekciou. Psychologické príčiny sú zvyčajne liečiteľné. Stres vás neoberá len o posteľné radovánky. V prípade erekcie môžu stres a úzkosť vyslať do mozgu signál, aby znemožnil ďalší prietok krvi do penisu. Doprajte si primeraný oddych, nežite na doraz. Účel splní meditácia, cvičenie jogy, wellness alebo jednoduchá prechádzka po večeri bez mobilu, počúvanie obľúbenej hudby.  

Nebojte sa afrodiziák

Aj niektoré potraviny nenásilne pridané do vášho jedálnička môžu podporiť vašu erekciu. Medzi afrodiziaká, ktoré urobia túto službu, patrí napríklad obľúbená čokoláda. Účinky tradičných byliniek ako napríklad Kotvičník zemný či Maca peruánska, sú preverené časom a známa aminokyselina L-arginín zase športovcami. Prírodným afrodiziakom sú aj výživové doplnky na prírodnej báze Zerex Jeho zložkami sú práve spomínaný Kotvičník, Maca, L-arginín aj Teobromín (extrakt zo semien kakaovníka pravého). Povzbudí libido a priaznivo ovplyvní vašu erekciu.