Nízka hladina mužského pohlavného hormónu sa môže nepríjemne prejaviť rôznymi spôsobmi – stratou energie a výkonnosti, výkyvmi nálady, vypadávaním vlasov ale aj problémami s erekciou. Nie vždy je však nutné riešiť tento problém hormonálnou liečbou – dôležitú úlohu pri testosteróne totiž hrá životospráva...

Naše tipy na zvýšenie testosterónu

1. Zabudnite na fast food

Na zvýšenie testosterónu vám rozhodne nepomôžu hotdogy a hranolčeky. Do vášho jedálnička radšej zaraďte sezónne ovocie a zeleninu s dostatkom zinku, selénu, vitamínov B6, C, D a H, orechy, morské ryby a panenský olivový olej. Vyhýbajte sa nadmernej konzumácii alkoholu a výrobkov zo sóje, ktoré zvyšujú hladinu estrogénu a potláčajú testosterón.

2. Dovoľte si luxusný spánok

Ak ste neustále nevyspatí, niet divu, že nemáte dosť energie na každodenné činnosti. Telo muža potrebuje minimálne 7-8 hodín spánku na adekvátnu regeneráciu a správne fungovanie hormónov.

3. Milujte sa častejšie

Kto nevychádza z cviku, tomu testosterón tak ľahko neklesne. Svedčia o tom aj výsledky štúdie na mužoch pred a po sexuálnom styku, z ktorej vyplynulo, že muži, čo sa aktívne venujú sexuálnym aktivitám, zaznamenávajú zvýšenie testosterónu – a to aj vo vyššom veku.

4. Naučte sa zvládať stres

Stresový hormón kortizol, ktorý telo vylučuje vo vypätých situáciách, blokuje testosterón a oberá vás o chuť do života. Na rozdiel od zvierat vo voľnej prírode, prežívajúcich stres len krátkodobo (keď sú nútené bojovať alebo utiecť), mnoho ľudí žije v permanentnom strese a nedopraje si dostatok úľavy. Ak je to váš prípad, vyskúšajte meditácie, jogu alebo psychoterapiu.

5. Venujte sa športu

Šport rozhýbe hormóny šťastia endorfíny a pomôže vám, uvoľniť sa a dostať sa do psychickej pohody. Pre rýchle zvýšenie testosterónu sú nevhodné vytrvalostné cviky (napr. beh na dlhú trať) a naopak vhodné krátke, ale intenzívne cvičenia, ktoré netrvajú dlho, ale dajú vám zabrať – crossfit, krátky šprint, rýchle plávanie, jazda na bicykli do kopca a pod. Doprajte si takéto športové aktivity aspoň 3x týždenne.

6. Hydratujte

Pri dehydratácii trpí celý náš hormonálny systém – pre jeho optimálne udržiavanie by sme teda mali prijímať dostatok tekutín. Ideálna je čistá voda. Pre dodatočné zvýšenie testosterónu je vhodný aj čaj na potenciu s obsahom Kotvičníka zemného.

7. Choďte na slnko

Slnečné žiarenie je zdrojom vitamínu D, ktorý stimuluje testosterón a dobrú náladu. V každom ročnom období venujte dostatok času pohybu v prírode – na slnku a na čerstvom vzduchu. Extra tip: Hladinu testosterónu vám pomôžu zvýšiť aj bylinky – predovšetkým Kotvičník zemný, ktorý je považovaný za „zelenú Viagru“. Získate ho napríklad vo forme čaju alebo voľne dostupných tabletiek Zerex Ultragold, obohatených o vitamíny a minerály, ktoré podporujú potenciu a zdravý sexuálny život.